قرآن

همواره به بشر گفته شده است که در زمینگردش کنند و بر آنچه در آن خلق شده است بنگرد و بیندیشند.دراین مطلب به برسی بخش هایی از اعجاز قرآن در طبیعت شامل ترجمه آیات قرآن درباره هر پدیده طبیعی به همراه توضیحات علم و یافته های علمی بشر در آن رابطه پرداخته شده است.

در قرآن:

 

باران

سوره نور آیه43:آیا ندیدی که خداوند ابرهایی را به آرامی می راند، سپس میان آنها پیوند می دهد، وبعد آنرا متراکم میسازد ؟! دراین حال، دانه های باران را می بینی که از لابهلای آن خارج می شود؛و از آسمان - ازکوه هایی که در آن است (ابرهایی که همچون کوه ها انباشته شده اند)- دانه های تگرگ نازل میکند، و هر کس را بخواهد بوسیله آن زیان می رساند، و از هر کس بخواهد این زیان را برطرف میکند؛ نزدیک است درخشندگی برق آن (ابرها)چشمها را ببرد!

تناسب باران

سوره زخرف آیه 11: همان کسی که از آسمان آبی فرستاد بمقدار معین ، و بوسیله آن سرزمین مرده حیات بخشیدیم؛ همین گونه(درقیامت از قبرها) شما را خارج می سازد!

باد

سوره حجر آیه 22: ما بادها را برای بارور ساختن (ابرها  گیاهان) فرستادیم؛و از آسمان آبی نازل کردیم، وشما را با آن سیراب ساختیم؛ در حالی که شما توانایی حفظ و نگهداری آن را نداشتید!

آبها و اقیانوس ها دیوار مانع میان دو دریا

سوره نمل آیه61: یا کسی که زمین را مستقر و آرام قرار داد، و میان آن نهرهایی روان ساخت، و برای آن کوه های ثابت و پابرجاایجاد کرد، ومیان دو دریا مانعی قرار داد (تا با هم مخلوط نشوند؛با این حال) آیا معبودی با خداست؟! نه، بلکه بیشتر آنان نمی دانند (و جاهلند)

کوه ها

سوره انبیا آیه 31 : و در زمین، کوه های ثابت و پابرجایی قرار دادیم مبادا آنها را بلرزاند! و در آن، دره ها وراه هایی قرار دادیم تا هدایت شوند!

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 5 بهمن 1392برچسب:, ] [ 21:10 ] [ امیرحسین قاسمی ]
[ ]